Zasady higieny psychicznej i redukcji napięcia emocjonalnego

Kto z was, każdego dnia zmaga się z tym, by “AKURAT TEN” dzień był udany?
Każdy z nas szczęście traktuje jako coś ulotnego, co nie może trwać każdego dnia.
A gdyby tak to zmienić i stery wziąć w swoje ręce ?
Poniżej przedstawiamy kilka zasad higieny psychicznej i sposoby redukcji napięcia emocjonalnego, które pomogą nam odsunąć na bok “ULOTNE SZCZĘŚCIE” i chwycić je raz na zawsze !
  1.  Zaczynaj swój dzień z wdzięcznością i radością.
  2. Zadbaj o swój wygląd i wygląd swojego otoczenia.
  3. Posiłki jedz regularnie bez pośpiechu.
  4. Planuj na cały dzień tyle zadań ile jesteś w stanie wykonać. Swoje plany staraj się zrealizować do końca.
  5. Bądź systematyczny, nie odkładaj spraw na ostatnią chwilę.
  6. Pamiętaj, że ważne jest zachowanie równowagi pomiędzy rożnymi rodzajami Twojej aktywności.
  7. Nie bądź perfekcjonistą, nie wymagaj od siebie zbyt dużo, proś o pomoc – daj szansę innym.
  8. Unikaj wiecznie narzekających, niezadowolonych ludzi opowiadających o swoich lub cudzych chorobach i nieszczęściach . Szukaj ludzi radosnych, optymistycznych, życzliwych.
  9. Wyrażaj swoje emocje.
  10. Korzystaj ze wsparcia innych osób.
  11. Bądź asertywny.
  12. Żyj teraźniejszością, nie martw się tym na co nie masz wpływu, nie “przeżuwaj przeszłości”.
  13. Zrezygnuj (o ile to możliwe) z robienia tego, co pogarsza Twoje samopoczucie np. chodzenia w miejsca, których nie lubisz, oglądania tych programów telewizyjnych i filmów, które powodują, że wpadasz w zły nastrój.
  14. Korzystaj z ruchu, sportu, wysiłku fizycznego.
  15. Sprawiaj sobie przyjemność, pamiętaj każdego dnia o chwilach tylko dla siebie. Pamiętaj o afirmacjach – przepisuj, powtarzaj, pamiętaj, że są one drogą do pogodniejszego życia.
  16. Korzystaj ze śmiechy, humoru.
  17. Myśl pozytywnie, staraj się być optymistą.
  18. Pamiętaj o swoich zaletach i mocnych stronach. Przyjmuj od innych miłe słowa kierowane pod Twoim adresem.
  19. Stosuj aromaterapię.
  20. Wycisz się modląc się!
  21. Wizualizuj, korzystając ze swojej wyobraźni.
  22. Relaksuj się, oddychaj świadomie.
  23. Zaprzestań działań, które obniżają Twoją fizjologiczną i psychiczną odporność (np. palenie papierosów, nadużywanie alkoholu, nadużywanie leków “uspokajających”).
  24. Nie staraj się żyć tak, by wszystkim dogodzić – jest to niemożliwe.
  25. KOCHAJ SWOJE ŻYCIE!!!